Bliv teamleder ved VM i Kano og Kajak Maraton 2023 og bliv en del af et fantastisk fællesskab
Vi lægger stor vægt på det sociale og hyggen. Vi har altid fokus på, at det skal være sjovt at give en hånd med.
Vi er på udkig efter frivillige teamledere, som tager imod en udfordring med et smil og en stor selvstændighed. Du kan næsten få lige så meget ansvar, som du ønsker. Målet er, at hvert team ledes af 2-3 teamledere, så vi sikrer, at opgaven ikke bliver for stor for en person.
Vores tilbud:
- Mulighed for at komme helt ind i maskinrummet under denne fantastiske kano og kajak event og få minder for livet
- Frokost og aften bespisning under eventet
- Tøjpakke bestående af t-shirt, en langærmet trøje/jakke og andet merchandise (frivilligkoordinatorerne er med til at sammensætte pakken)
- Mulighed for personlig og faglig udvikling samt opbygning af dit CV
- Fællesskab, netværk og hygge med nye og gamle venner
- Du er selv med til at udforme dit job i detaljer
- Evig taknemmelighed for dit arbejde som frivillig
Overnatningsmulighed efter aftale for de personer, som kommer langt fra Jels
Festligt samvær
Forventninger til dig:
Vi søger teamledere, som er åbne, ansvarsbevidste og går til alle opgaver med et smil. Du skal ikke nødvendigvis have en specifik baggrund, kende til kano og kajak eller besidde specifikke egenskaber for at blive en del af holdet. Der er nemlig mange forskellige opgaver, som kan tilrettelægges, så de passer til dig og dine evner.

Dog skal du kunne:
- Sætte 1 time af om ugen fra 30. januar 2023 og frem til den 3. september 2023 (nogle uger vil der dog ikke være så meget aktivitet – og selvfølgelig er der plads til ferieuger og uger med for meget arbejde på dit almindelige arbejde eller studie)
- Være til stede under VM fra 3 til 10 dage (dage og længden på dagene afhænger af din arbejdsopgave)
- Tage feriedage fra arbejdet/studiet, hvis nødvendigt. 5 af dagene under VM vil være hverdage, så du skal have mulighed for at tage ferie/fri i flere af disse dage (28. august – 3. september 2023)
- Deltage i ugentlige online teamledermøder kl. 16:30-17:30 hver mandag fra den 30. januar 2023 (så vidt muligt)
- Deltage i et fysisk møde tirsdag den 13. marts kl. 17-21 i Foreningshuset ved Jels Sø (så vidt muligt)
Vi vender tilbage til dig indenfor cirka en uge efter, at du har udfyldt nedenstående ansøgningsskema.
Har du spørgsmål eller andre henvendelser, er du mere end velkommen til at skrive til matbr@vejen.dk eller ringe på +4520312733.
Vi har brug for følgende teamledere
Klik på titlerne og læs mere om hver lederrolle.
FRIVILLIGKOORDINATORER - besat
Vi søger 3 teamledere, som i fællesskab skal være frivilligkoordinatorerne og stå for ansvaret for alle de frivillige.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Færdiggøre frivillig kodekset
- Opdatere/omskrive frivillighåndbogen fra EM2022
- Indhente jobbeskrivelser og vagtplaner i hele EM-organisationen og lægge dem i frivillighåndteringssystemet
- Kvalificering af frivilligcentrets indretning
- Kvalificering af tøjpakke til de frivillige
- Planlægge rekruttering af frivillige i samarbejde med Matilde
- Styring af Frivilligcentret under VM – I den forbindelse matche frivillige og arbejdsopgaver
- Planlægge et frivilligcenter, som giver de frivillige en god oplevelse
Forventede kvalifikationer:
- God til at skabe overblik
- God til at skabe ro i kaotiske situationer og få opgaverne løst
- Ordet frivillighåndteringssystem gør dig nysgerrig
- God til at se muligheder
- Teamspirit
- Fri til at være i frivilligcentret under det meste af VM og tid til at have meget om ørene i ugen op mod VM
Eksempel på opgaven Frivillig kodeks:
- Som frivillig hjælper jeg altid med et smil på læben
- Hvis jeg ikke kan løse en opgave, så spørger jeg om hjælp
- .
- .
- .
- Hvis alt andet fejler, så vælg #1
AKKREDITERINGSANSVARLIGE - besat
Akkrediteringsteamet på 2-3 personer bliver en central del af velkomstcentret. De fleste akkrediteringskort skal være klar på forhånd, så cirka en uge før afviklingen, skal de printes og lamineres. Dette skal klares med hjælp fra et lille team.
Det forventes, at der altid er en af jer til stede i velkomstcentret åbningstid, som forventes bliver som følgende:
Lørdag og søndag den 26.- 27. august 2023 kl. 9-16.
Mandag og Tirsdag den 28. – 29. august 2023 kl. 7-18.
Onsdag den 30. august 2023 kl. 9-16.
Torsdag den 31. august 2023 kl. 7-18.
Fredag, lørdag, søndag den 1. – 3. september 2023 kl. 7-15
I samarbejde har I ansvaret for at:
- Håndtere akkrediteringssystemet
- Sikre produktionen af akkrediteringskort før VM
- Udføre ændringer af akkrediteringskort i velkomstcentret under VM
Forventede kvalifikationer:
- Viden om akkreditering – (ikke et krav, vi kan uddanne jer)
- Have det godt med at følge manualer
- Struktureret
TRANSPORT TEAM - besat
Dette team har en stor tjans. De skal både sørge for koordinering af afhentning i lufthavne, shuttle bus planlægning og VIP-kørsel. Vi forestiller os et team af 2 personer, som er on-call under hele eventet. Før VM skal shuttlebusserne bookes og planlægges i samarbejde med projektlederen. Herefter skal der følges op på holdene i forhold til afhentning i lufthavnen.
I samarbejde har I ansvaret for:
- Opsætning af busplaner
- Vagtplaner og styring af frivillige chauffører til VIP-kørsel og afhentning i lufthavn for mindre grupper
- Sikre stoppesteder ved hotellerne
- Altid finde en løsning, når en bus udebliver eller når en VIP skal køres eller……
Forventede kvalifikationer:
- Holde hovedet koldt i pressede situationer
- Struktureret
- Gerne erfaringer med lignende job
PRESSE/SOCIAL MEDIA TEAM - mgl. 1
Vi søger 3 personer, som brænder for at formidle, og som gerne vil tilegne sig erfaring indenfor det sportslige felt. Teamet vil have to hovedområder:
– Presse
– SoMe
Teamet vil indgå i kommunikationsteamet. Opgaverne vil være alt fra at fodrer de lokale medier med historier til at lave interessante instagram posts, som får tilskuerne til at flokkes til Jels Sø. I teamet skal også være en presseansvarlig, som i samarbejde med kommunikationsteamet skal håndtere/hjælpe pressen før og under VM2023.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Skrive spændende nyheder til hjemmesiden
- Kontakt med de lokale medier
- Skabe liv på vores Instagram – Canoe_Events_Denmark
- Hjælpe med at føre plan for indholdet til en SoMe kampagne ud i livet
- Ansvar for posts på Facebook-siderne: Vi glæder os til VM2023 og den officielle engelske event side
Forventede kvalifikationer:
- Du skal have en stor interesse i formidling
- Gerne have erfaringen i, hvad der giver følgere og likes på Instagram og Facebook
- Viden om “does” and “dont’s” indenfor SoMe
- Sikker skriftlig formidling – gerne også på engelsk
- Måske er du også god til at tage små film og billeder….
VIDEO/FOTOGRAF TEAM
Er du hobbyfotograf og kunne du tænke dig at fotografere både opsætning, nedtagning, kano/kajakløb og side-events? Så har du måske lyst til at deltage i dette team. Alle billeder, du tager skal DKF have rettighederne til at bruge bagefter.
SIKKERHEDSANSVARLIGE
Sikkerhed kan deles i “på vandet” og “på land”. I dette område ligger alt fra terrorsikring til livredning til tyverisikring til hygiejne til førstehjælpstelte. Vi forventer, at dele dette område op i flere enheder. I første omgang har vi dog brug for 1-2 personer til at hjælpe med at beskrive disse enheder – og efterfølgende er det måske dig, som skal lede enheden?
Projektlederen har allerede stor erfaring på området, så der vil være sparing med Ulla Pedersen på dette. Med andre ord – du står ikke alene.
I samarbejde med projektlederen får I ansvaret for at:
- Gennemgå ICFs manualer på området og omdanne dem til sikkerhed på Jels venue
- Opsætte akkrediteringszoner
- Beskrive de forskellige sikkerhedsfunktioner
- Udarbejde en sikkerhedsplan for VM-området
- Beslutte hvor mange sikkerhedsansvarlige, der er behov for til hvert område
- Indhente tilbud på samaritter og vandsikkerhed
- Lave plan og struktur for vagter og det nødvendige udstyr
Forventede kvalifikationer:
- Erfaring på et eller flere af de nævnte sikkerhedsområder
- Evnen til at se sammenhænge mellem event og sikkerhed
VENUE CONSTRUCTION & DESTRUCTION TEAM - mgl. 1
Vi har brug for et team på 3-4 personer, som ved hvordan et kano og kajak event skal bygges op. Her skal hele venue planlægges og bygges op. Nogle af planerne er allerede på plads, mens andre skal udarbejdes.
I samarbejde får I ansvaret for:
- Planlægning af opbygningens stadier
- Opbygning af det sportslige område, publikumsområdet – ja, hele venue
- Opsætning af eventområdet
- Afspærringsplan i samarbejde med bl.a. sikkerhedsteamet og kommunen
- Nedtagning i dagene efter eventet
Forventede kvalifikationer:
- Sans for den praktiske planlægning af events
- Gerne elektriker, håndværker eller lign. – ihvertfald handy og god til praktisk arbejde
SIDE EVENTS - besat
Vi skal gøre VM i Kano og Kajak til en stor folkefest for alle i lokalområdet og turisterne. Her planlægges en masse sideaktiviteter, mad, musik og underholdning for hele familien.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Gennemføre side-events
- Idéudvikle på koncepter og aktiviteter i samarbejde med projektleder Matilde
- Skaffe frivillige til side-events
Forventede kvalifikationer:
- Initiativrig
- God til at føre idéer ud i virkeligheden
- God til at bevare overblikket
- God til at kommunikere med mange forskellige samtidig
- Fantastisk til at sætte i system
BÆREDYGTIGHEDSTEAM
Affaldssortering, mindre plastik, mindre udprint og mange andre tiltag. Vil du være med til at gøre VM2023 mere bæredygtigt? Vi skal have udarbejdet en synlig bæredygtighedsstrategi og afviklet den under eventet. Vejen Kommune er klar som en del af denne gruppe.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Sikre en god afvikling af allerede planlagte bæredygtighedstiltag
- Idéudvikle på koncepter og aktiviteter, som handler om bæredygtighed
- Skabe synlighed og opmærksomhed omkring tiltagene
- Udarbejde en affaldsplan og være med til at lede udførelsen af den
Forventede kvalifikationer:
- Frisk på en masse forskellige opgaver
- God til at samle op på opgaver og få dem afsluttet
- Svær at stresse
- Initiativrig
TRAFFIK TEAM - besat
Dette team skal sætte sig i atletens sted og tilskuerens sted og sikre, at der er den rette skilteplan for at komme frem, til det sted, som man ønsker. De skal måske også “nudges” lidt til at gå en bestemt vej.
I samarbejde med projektlederne får I ansvaret for:
- Skilteplanlægning:
- Lufthavnsskilte
- Hotel-bus-stop
- Trailerparkering
- Områdeskiltning
- Skiltning i byen
- Sikre at de rette myndigheder er med på skiltningen – måske kan de også hjælpe med nogle af skiltene
Forventede kvalifikationer:
- Struktureret
- God til skriftlig kommunikation på dansk og engelsk
- Initiativrig
VIP LOUNGE & RECEPTIONER
Teamet her skal stå for planlægning af den ‘officiel middag’ lørdag aften under VM samt VIP-telt under VM fra onsdag den 30. august til søndag den 3. september. Lørdag vil vi være værter for det officielle VIP-arrangement, så der skal være et større team og VIP-arrangement.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Planlægge af bespisning, indhentning af tilbud på mad og drikkevarer
- Planlægge mandskabsplan til VIP-området
- Oppyntning af VIP-område og til den officielle middag
Forventede kvalifikationer:
- Servicemindet
- Svær at stresse
- Kreativ
- God til smil – lige meget hvad 🙂
LEDERE AF ATLET-FROKOST
Teamet her skal ikke umiddelbart lave mad, men samarbejde med projektlederne om en løsning for frokosten. Skal du outsources? Onsite med leverandør eller?
I samarbejde med projektlederne får I ansvaret for at:
- Kontakte og forhandle priser hos forskellige leverandører
- Overblik over frokosten under VM (sikre opsættelse af frokost scanning for tilmeldte, ændring i antal kuverter etc.)
Forventede kvalifikationer:
- Gode forhandlingsevner
- God til at skabe overblik
- Svær at stresse
CEREMONI-TEAM - besat
VM består af en masse ceremonier, der skal være styr på. Det vil være oplagt at dele ceremonierne op i teamet, så 1-2 personer har ansvaret for hvert område.
Det skal foregå snorlige, så ordenssans og perfektionisme søges her.
I får ansvaret for:
- Planlægning af åbningsceremoni
- Planlægning af afslutningsceremoni
- Planlægning af medaljeceremonierne
- Udførelse af generalprøver
- Afvikling af ceremonierne
Forventede kvalifikationer:
- God struktur
- Øje for detaljen
- God håndtering af stressede situationer
LEDER AF VELKOMSTCENTRET - besat
Der er lidt tid til, at vi skal byde velkommen til atleterne, men vi vil allerede nu gerne have 2-3 ledere af velkomstcentret, som skal følge den generelle viden, som opbygges frem mod VM, så de er klar til at styre velkomstcentret under VM. I velkomstcentret vil transportområdet og akkrediteringsområdet fylde meget, men der vil også være et hold, som skal give generel information og hjælp til holdene. Og klare alle de spørgsmål, som både masters og holdlederne kommer med. Velkomstcentret vil have to lokationer – på venue ved Jels Søbad og på Danmarks Sportcenter i Vejen.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Træffe overordnede beslutninger i velkomstcentret
- Sikre et godt arbejdsmiljø trods hektiske ankomstdage
- Sikre bemandingen i velkomstcentret
- Håndtere konflikter med de udenlandske hold/ledere
Forventede kvalifikationer:
- Organisatoriske og kommunikative færdigheder
- Gode engelske kundskaber
- Evnen til at konversere med både ung og ældre
- God til konflikthåndtering
- En grundlæggende viden om kano og kajak – sporten
RACE COURSE - mgl. 1
Teamet her får ansvaret for at lægge banen ud samt startsystemet. Der kommer helt sikkert ændringer, når ICF ankommer. Ændringer skal tages med et smil og gøres. Undervejs i VM vil der være reparationer og måske yderligere ændringer.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Få lagt bøjer ud på vandet
- Samarbejde med ICF om ændringer
- Reparationer undervejs under VM
Forventede kvalifikationer:
- Viden om Kano og Kajak – eller bare om vandsport (så længe en på teamet kender til sporten)
- Lyst til at være med til at få det sportslige til at spille perfekt
SPORTSLIG ANSVARLIG - er fundet
Men der bliver mulighed for at løse en masse opgaver i dette område. Mere om det senere, når vagtplanerne er klar.
SPECTATOR EXPERIENCE TEAM
En god oplevelse på storskærmen og i lyd er afgørende for VM2023. Ikke kun for publikum men også for atleterne. Det kræver en masse planlægning, at dette kommer til at foregå perfekt.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Udarbejde en minutplan for publikumsoplevelsen
- Udarbejde små indslag, konkurrencer (Kahoot), reklamer undervejs
- Samarbejde med speakerne om planen
- Sikre at teknik og plan fungerer undervejs i VM
Forventede kvalifikationer:
- Viden om entertainment
- Teknisk snilde
- Idérig
- God til at udarbejde planer og følge dem
MASTERS TEAM - besat
Vi skal sørge for, at mastersdeltagerne får de informationer, som de har brug for samtidig med at de har et sted at hygge sig, når de ikke er i konkurrence.
I Masters teltet skal der uddeles en pose til alle master deltagerne med rygnummer og godter. Måske kan du også være med til at skaffe godterne. Masters teltet skal indrettes, og der skal planlægges kaffe og hygge.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- Indrette et Masters telt med både praktisk information og hygge
- Planlægge uddeling af deltagerinformation/poser
- Uddeling af deltagerinformation/poser, når Masters ankommer
- Planlægge ture/aktiviteter for Masters
Forventede kvalifikationer:
- Lyst til at gøre en forskel for Masters
- Dygtig kommunikator
PARASPORT ANSVARLIG
Lederen af parasportsområdet skal være med til at gøre oplevelsen for parasportsatleterne helt fantastisk. Opgaven bliver primært at sørge for, at både venue og konkurrencerne på søen fungerer optimalt for personer med fysisk funktionsnedsættelse.
I samarbejde får I ansvaret for at:
- I tæt samarbejde med ICF og os, sørge for ekstra nødvendige tiltag til konkurrencerne (rampe til podie, fast underlag osv.)
- I samarbejde med andre teamledere sørge for, at udenomsfaciliteter er handicapvenlige, dertil også hotel og transport.
- Tæt kontakt til de lande, som har para-atleter, så bl.a. transport kommer til at foregå optimalt.
- Hjælpe ICFs para-ansvarlige under konkurrencedagene med at løse eventuelle udfordringer.
Forventede kvalifikationer:
- God struktur og organisationsevne.
- Engelskkundskaber på samtaleniveau.
- Øje for detaljen.
- Forståelse for personer med fysisk funktionsnedsættelse er en fordel.